Pau Alfaro, de l'Institut Guindàvols de Lleida, aconsegueix la medalla de plata a la XXI Olimpíada Espanyola de Biologia
La XXI Olimpíada Espanyola de Biologia (OEB 2026) ha tingut com a escenari la Facultat de Medicina de la Universitat de Cantàbria, a Santander, on s’han donat cita 55 estudiants olímpics de tot l’Estat. Catalunya hi ha estat representada pels quatre més ben classificats de l’edició catalana d’enguany: Clàudia Moruno de la Cruz (Escola Goar, Viladecans), Héctor Varona González (Institut Jaume Vicens Vives, Girona), Yuxiang Chen (Institut Pere Alsius i Torrent, Banyoles) i Pau Alfaro González (Institut Guindàvols, Lleida). La delegació catalana, a més dels quatre estudiants de segon de batxillerat, comptava amb el suport de la gerent del CBC Ana Morales i el biòleg i docent Antonio Jimeno. Tots ells han participat a Santander en la fase nacional de la competició celebrada a la Universitat de Cantàbria del 12 al 15 de març.

En Pau amb el diploma i la medalla de plata aconseguida.
El punt més destacat per a la delegació catalana ha estat la medalla de plata aconseguida per Pau Alfaro González, que se situa entre els millors estudiants de biologia de tot Espanya. Gràcies a aquest reconeixement, en Pau ha estat seleccionat per representar Espanya a la XIX Olimpíada Iberoamericana de Biologia (OIAB 2026), que se celebrarà a São Paulo (Brasil).
Les proves de l’Olimpíada Espanyola de Biologia
Durant els quatre dies de competició, els participants van haver de superar proves teòriques i diverses proves pràctiques en àrees com la bioquímica —amb la determinació de glucosa en plasma—, la zoologia, la botànica i la biologia cel·lular, aquesta última en format escape room. El programa es va completar amb activitats complementàries, com una excursió al Parc Natural de les Marismes de Santoña i visites culturals per Santander i als museus MUPAC i Marítim del Cantàbric.
Resultats generals, en Pau medalla de plata.

Medalles de Plata (d’ esquerra a dreta): Miguel Masa Fernández, Ángel Alemany Rojas, Patricia Pueyo Sánchez i Pau Alfaro González.
Les quatre medalles d’or de l’edició van ser per a Martín Serrano Vera (IES Juan Carlos I, Múrcia), Santiago Requero Jiménez (Col·legi Santa Catalina de Sena, Madrid), Antonio Monge Álvarez de Toledo (Col·legi Salesiano María Auxiliadora, Mèrida) i Amelia Alesón Orallo (IES Bárbara de Braganza, Badajoz), que representaran Espanya a la XXXVII Olimpíada Internacional de Biologia (IBO 2026), que tindrà lloc a Vílnius (Lituània).
Acompanyant Pau Alfaro a la delegació espanyola per a la OIAB 2026 hi seran Miguel Masa Fernández (Col·legi Villa de Griñón, Madrid), Ángel Alemany Rojas (Col·legi Inmaculada Jesuitas, Alacant) i Patricia Pueyo Sánchez (IES Goya, Saragossa).

D’esq. a dreta: Antonio Jimeno, Pau Alfaro, Clàudia Moruno, Héctor Varona, Yuxiang Chen i Ana Morales
Una delegació catalana ben preparada
Des del CBC felicitem tots quatre participants pel seu esforç i nivell demostrat. La Clàudia, l’Hèctor i en Yuxiang van fer una molt bona feina. I fem una menció molt especial a en Pau Alfaro per la seva medalla de plata i per la seva pròxima participació en la competició iberoamericana. Li desitgem el millor de cara a aquest nou repte al Brasil!
La pròxima edició de l’Olimpíada Espanyola de Biologia (OEB 2027) se celebrarà a Múrcia, de l’11 al 14 de març de 2027.











