235 alumnes de 2n de batxillerat de Catalunya participen en l’Olimpíada de Biologia 2025
Aquest dissabte 1 de febrer, les proves teòriques de l’Olimpíada de Biologia 2025
Tot i els recents canvis en les Proves d’Accés a la Universitat, aquest pròxim dissabte 1 de febrer, 235 alumnes de segon de batxillerat de 40 centres de tot Catalunya participaran en la XV Olimpíada de Biologia de Catalunya. Aquests joves realitzaran la prova teòrica preparada a partir del temari oficial de la matèria de Biologia de batxillerat, consistent en un examen tipus test de 50 preguntes d’opció múltiple (n=4).
Les olimpíades les impulsen els professors de Secundària, d’Universitat i representants d’entitats relacionats amb la Biologia, com el Col·legi de Biòlegs de Catalunya. Totes les entitats col·laboren per organitzar anualment una competició que permeti premiar públicament l’interès i l’esforç de l’alumnat en aprendre Biologia. Així mateix, pretenen traslladar el missatge de la importància de la Biologia pel futur de la humanitat. Segons afirma el degà del Col·legi de Biòlegs de Catalunya, Lluís Tort “és impossible comprendre la vida, analitzar els seus problemes en el nostre planeta i plantejar solucions adequades, sense un coneixement profund de les principals qüestions biològiques”.
Dissabte 1 de febrer: Les proves teòriques de l’Olimpíada de Biologia
Els 235 alumnes que participen en aquesta edició es distribuiran entre les 5 seus per a fer aquestes proves:
- la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona,
- la facultat de Ciències de la Universitat de Girona,
- l’edifici polivalent de la Universitat de Lleida,
- la Facultat de Química i d’Enologia de la Universitat Rovira i Virgili. i
- la Campus de Miramarges Edifici F de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya.
Aquí podeu consultar el programa individualitzat de cada seu.
A més de la prova, cada seu organitza una conferència vinculada amb la Biologia.
- A la UB, tindran una xerrada científica “Els virus canvien el món”, a càrrec de les
- Professores Marta Rusiñol i Sandra Martínez i una xerrada informativa sobre Estat actual dels graus “bio”, amb participació de la professora Cristina Madrid
- A la UdG, parlaran sobre “Restaurem la costa mediterrània, però com ho fem?”. A càrrec de Aina Barcelona Arbat alumni de la Facultat de Ciències de la UdG i investigadora post doctoral a la Università di Trento, Itàlia.
- A la UdL podran escoltar la conferència de la Irene Teixidó Orries de la Unitat de Tecnologia de Productes Vegetals que porta per títol El risc de menjar avena i els seus productes derivats: les toxines dels fongs. Així mateix, també s’oferirà una presentació sobre el Graus de Biociències a la UdL a càrrec de l’Anna Puigdevaill del serveis d’Informació i orientació universitària.
- A la URV s’oferirà una xerrada sobre els graus de Biociències oferts a la universitat tarragonina.
- A la UVic-UCC, els alumnes podran assistir a conferència de la Dra. Dolors Puigoriol, farmacèutica i professora de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC sobre Envellir amb llum: La Vitamina D com a aliada del benestar físic i mental. També tindran l’oportunitat de conèixer els estudis de Biociències a la UVic amb el Dr. Josep Maria Serrat, coordinador del Grau en Biotecnologia (Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC).
Aquell mateix matí es coneixeran els 20 finalistes que participaran en la prova pràctica que es realitzarà el dimecres 5 de febrer a la tarda a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona.
L’acte del lliurament dels premis se celebrarà presencialment el dia 21de febrer a l’Institut d’Estudis Catalans.






